
Tenor kontra Sopran, czyli operetkowe (prze) boje na wysokich tonach
kabaret operetkowy
czas trwania – 75 minut
Kiedy Tenor spotka Sopran, wszystko może się zdarzyć. Jednak najbardziej prawdopodobne są miłosne arie i duety, słoneczne pieśni neapolitańskie i ogniste czardasze, słowem – operetka.
Całe szczęście, że – jak podobno głosi prasa kobieca – tenory są z Marsa a soprany z Wenus!
W dodatku nad tym, aby słodycz romantyzmu nie zalepiła nas niczym wata cukrowa czuwa lekko gburowaty Pijanista z Baru „U Grubego Benka”.
Dla miłośników kabaretowej formy, pięknej muzyki i głosów oraz wyrazistych kreacji aktorskich. Świetna zabawa gwarantowana!

Brunetki, blondynki… czyli tenor w opałach
komedia z muzyką operowo-operetkową
czas trwania – 75 minut
Podróż do krainy namiętnej muzyki operowo-operetkowej, okraszonej zabawnymi dialogami, w mistrzowskim wykonaniu artystów czołowych polskich scen operowych.
On – słynny tenor spragniony splendoru i romansów
One – piękne rywalki marzące o słynnym tenorze
Prawdziwy Artysta – pożądający sztuki wielkiej, trudnej i ambitnej.
Humor Charakterów, groteska, pastisz i błazenada- wszystko po to, aby na tle zmagań damsko-męskich i egzotycznej rzeczywistości „artystowskiego świata” wybrzmiały wspaniałe przeboje muzyczne.

Czy Moniuszko może brzmieć jak Gershwin?
koncert – muzyka lat 20′ i 30′
czas trwania – 70 minut
Niezwykły koncert w nastroju lat dwudziestych i trzydziestych ubiegłego wieku.
Wybitny jazzman, aranżer – oraz pianista Darek Tarczewski, śpiewaczka Barbara Gutaj – Monowid z towarzyszącą im wiolonczelą, na której klimatycznie gra Marcin Baranowski.
W programie przeboje Gershwina m.in. „The Man I love” i „Summertime” oraz pieśni Moniuszki, Chopina, Paderewskiego i Karłowicza zaaranżowane „po amerykańsku”. Mieszanka wybuchowa, lecz niezwykle atrakcyjna.
Romantyczny, zmysłowy nastój z nutką nostalgii i szczyptą humoru.

My name is HEJT! Czyli cyfrowy świat – realne uczucia
– musical dla młodzieży
Życie nastolatków nigdy nie uchodziło za łatwe. W tym wieku wszystko przybiera na sile.
A współczesny świat do zwyczajowych problemów młodych ludzi dołożył…
(choć chciałoby się rzec: „dowalił”)… hejt w sieci!
Fundacja Deploying Future z Operą Po Bandzie przy wsparciu środków programu ERASMUS + wyprodukowali porywający musical dla młodzieży w wieku 12-16 lat, który rzuca nowe światło na ten problem.
„My name is HEJT!” to nie jest zwykły spektakl – jeśli wierzyć młodzieży, która go widziała – to PORTAL otwierający możliwość spojrzenia w siebie i odnalezienia w sobie zarówno potencjalnej ofiary jak i anonimowego hejtera!
Porywająca muzyka Marcina Matuszewskiego, utalentowani, nastoletni wykonawcy, multimedia i pełna nieoczekiwanych zwrotów akcja z elementami fantastyki – wszystko po to, by słowa „nie hejtuj” nie brzmiały jak kolejny zakaz nudnych dorosłych,
tylko trafiły prosto do serc obudzonych empatią.
Zapraszamy do współpracy placówki kultury, a także włodarzy miast, gmin i powiatów, którzy chcieliby budować świadomość młodzieży o hejcie.
Wraz z wystawieniem musicalu jest możliwość przeprowadzenia przez Fundację warsztatów w szkołach, lub dostarczenie materiałów multimedialnych o tematyce hejtu i przemocy rówieśniczej, by kompleksowo zaopiekować się młodzieżą w związku z tym trudnym zagadnieniem.
Hejt sam nie zniknie – budujmy świadomość u młodzieży!
muzyka – Marcin Matuszewski
libretto/reżyseria/choreografia – Barbara Gutaj-Monowid
opieka wokalna – Anna Butkiewicz
czas trwania – 80min

Czekając na marszałka
musical o Marszałku Józefie Piłsudskim
czas trwania – 80 minut
Dynamiczne i barwne widowisko muzyczne, zrealizowane „bez zadęcia” i nachalnego, pełnego konwencjonalnych haseł „patriotyzmu”.
Spektakl o człowieku, który był jak my wszyscy.
Marzył, cierpiał, kochał i popełniał błędy.
O Józefie Piłsudskim, jakiego nie znamy ze szkoły.
Pięćdziesięciu artystów, ponad rok przygotowań, autorski scenariusz i oryginalna, skomponowana na potrzebę spektaklu muzyka.
Spektakl, który zgromadził rekordową publiczność na Stadionie „Victorii 1920 r” w Sulejówku.
Polecany dla młodzieży!
scenariusz/reżyseria: Barbara Gutaj-Monowid
muzyka: Marcin Matuszewski
scenografia: Karolina Nowak
choreografia: Marzena Barcik